عیب یابی گوشی اندروید | رجاتل

بررسی و عیب‌یابی گوشی‌های اندرویدی

عیب یابی گوشی اندروید | رجاتل | راه‌های زیادی برای اینکه چگونه گوشی را عیب یابی کنیم وجود دارد، که از جمله آنها می‌توان به کدهای تکنسین رمزی اشاره کرد.وقتی روند زندگی امروز را بررسی می‌کنیم.به راحتی و روشنی می‌بینیم که بسیاری از وسایلی که در اطراف ما قرار دارند. پس از مدتی استفاده نیاز به تعمیرات و در واقع «نگهداشت» خواهند داشت. و به همین دلیل لازم است که این مسئله مورد توجه قرار گیرد.
موضوع نگهداشت به این خاطر مهم است. که از طریق آنها می‌توان به اطلاعات و درک درستی از باتری و آمار مربوط به استفاده از گوشی و سیستم عامل اندروید رسید.

در این مقاله رجاتل به چگونگی عیب یابی گوشی های اندرویدی می‌پردازیم.

مزیت دیگر بررسی و عیب یابی گوشی آن است که می‌توان ساز و کار استفاده از گوشی را به شکلی تغییر داد که سیستم عامل به شکلی بهتر عمل کند.
اگر شما هم از اندروید استفاده می‌کنید باید با یک سری مطالب آشنا شوید. یکی از این مطالب کد رمزی است که در را به ژرفای وجود گوشی شما باز می‌کند. اجرای یک تست عیب یابی گوشی خیلی ساده و راحت است.

گوشی اندروید، مجموعه‌ای پیچیده، هوشمند و نوآورانه است که مجهز به ابزارها و گزینه‌های است. که شاید حتی از وجود یا عدم وجود آنها هیچ خبری نداشته باشید. و به همین خاطر انجام تست‌های عیب یابی گوشی برای اندروید شما با هدف داشتن تجربه کاربری بهینه به شدت حیاتی است.

ممکن است انواع اپلیکیشن‌ها برای تست‌های عیب یابی گوشی وجود داشته باشد. ولی شما باید به دنبال برنامه‌ای باشید که استفاده از آن آسان باشد. کار کلی این اپلیکیشن‌ها بررسی هزاران مسئله مرتبط با اندروید مانند سرعت، قابلیت اتصال، دوربین، سنسورها، پیکسل‌هی مرده و عمر باتری است.
روش‌های بهتری برای تست عیب یابی اندروید هم وجود دارد که به تشخیص ویروس‌ها می‌پردازد.

عیب یابی گوشی اندروید | رجاتل

برای خرید انواع گوشی ها از رجاتل( کلیک کنید)

کد رمز باز کردن منوی مخفی عیب‌یابی گوشی

این کد ممکن است چیزی شبیه ماتریس باشد. ولی در واقع یک منو عیب یابی گوشی رمزی است که در اندروید شما مخفی است. این منوی رمزی در سیستم عامل پنهان است و در بخش استاندارد منو گوشی هوشمند دیده نمی‌شود. اگر به دنبال پتانسیل کامل تست عیب یابی گوشی خود هستید، بخش تماس را باز کنید و این کد تکنسین رمزی را در آن وارد کنید:
⇐*#*#4636#*#*

⇐کد #*0#*

به محض اینکه وارد فضاهای مخفی گوشی اندروید خود شوید. می‌وانید انواع و اقسام تست‌های عیب یابی گوشی خود را انجام دهید. با ورود به این فضاها می‌توانید اطلاعات گوشی خود را بررسی کنید. و همچنین می‌توانید بفهمید که کدام اپلیکیشن‌ها قاتل شارژ باتری شما هستند. این تست‌های عیب یابی نوآورانه هستند و برای کاربران با دانش متوسط نسبت به اندروید بسیار جالب خواهند بود.
در زیر به چند مورد از تست‌های عیب یابی گوشی اندروید که می‌توانید با کد تکنسین رمزی انجام می‌شود، اشاره شده است:

آمار استفاده

آمار استفاده، نگاهی کلی به نحوه استفاده از اپلیکیشن‌های اندروید است. این عیب یابی گوشی به شما نشان می‌دهد که هر چند وقت یک بار یک اپلیکیشن خاص را اجرا می‌کنید و چقدر از آن استفاده می‌کنید. ممکن است با اپلیکیشن‌هایی آشنا شوید که اصلا نمی‌دانستید از آنها استفاده می‌کنید.

تاریخچه باتری

این منو مخفی اندروید می‌تواند یک بررسی کلی از تاریخچه باتری گوشی به شما بدهد. این عیب یابی گوشی در صورتی کامل‌ می‌شود که شما بخواهید عمر باری خود را بهینه سازی کنید. شما قادر خواهید بود که استفاده از CPU، شبکه‌ها، GPS، سنسورها و آنچه که منجر به افت سریع‌تر باتری شما می‌شود را ببینید.

کد تست آیفون

3001#12345# *

اگر این کد را شماره گیری کنید، فیلد تست (field test) آیفون باز می شود و می توانید کارکرد همه قطعات آیفون را تست کنید.

سایر برندها (بلک بری، اچ تی سی، ال جی، موتورلا، نوکیا، سامسونگ، سونی)

BlackBerry: TEST
HTC: *#*#3423#*#*
LG: 2945#*# or 2945*#01*#
Motorola: ##7764726
Nokia: ##3282
Samsung: * #0011#
Sony: 904059+>

لیست کد های مخفی اندروید

عملکرد کد عیب یابی گوشی اندروید | رجاتل
تست ال سی دی *#*#0*#*#*
تست صدای زنگ *#*#0673#*#*
یا

*#*#0289#*#*

Packet Loop Back *#*#0283#*#*
تست ویبراتور و بک لایت *#*#0842#*#*
ورژن تاچ اسکرین *#*#2663#*#*
تست تاچ گوشی *#*#2664#*#*
تست سنسور مجاورت *#*#0588#*#*
نسخه رم گوشی *#*#3264#*#*

 برنامه عیب یابی گوشی

نرم افزارهای مختلفی برای عیب یابی گوشی موبایل اندروید و آیفون ارائه شده است. اغلب این نرم افزارها محیط کاربری بسیار مناسبی دارند و به راحتی می توانید از آنها استفاده کنید و درصد سلامت گوشی خود را تست کنید. نرم افزار عیب یابی گوشی موبایل برای بررسی سلامت تلفن همراه می تواند گزینه مناسبی باشد. چرا که هر نرم افزار عیب یابی گوشی موبایل با استفاده از قابلیت هایی که دارد می تواند به صورت کلی و دقیق تر فرآیند عیب یابی را انجام دهد. از جمله نرم افزار عیب یابی گوشی موبایل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

برنامه TestM: برای سیستم عامل IOS و اندروید.
برنامه AccuBattery: یک برنامه عیب یابی گوشی اندروید که می توانید. از آن ها برای تست کردن عیب ها و درصد سلامت باتری استفاده کنید.
برنامه Phone Check and Test: این نرم افزار هم برای بررسی سلامت موبایل اندرویدی و عیب یابی آن بسیار کاربردی است اما در ایران قابل دسترس نیست. به واسطه این برنامه می توانید از سلامت نمایشگر، باتری، وای فای، صدا، Gps و بسیاری از قابلیت های گوشی خود مطمئن شوید.

نرم افزار عیب یابی گوشی موبایل برای اندروید و آیفون

TestM یک نرم افزار عیب یابی گوشی موبایل است .که با استفاده از آن می توان به راحتی تست صفحه لمسی گوشی. صدا، دوربین، حسگر ها، تنظیمات اینترنت، سیمکارت و…. را انجام داد. این نرم افزار عیب یابی گوشی موبایل با تست اصلی ترین قطعات و قابلیت های گوشی همراه در پیدا کردن ایرادات موبایل بسیار کمک کننده است. روش کلی استفاده از برنامه TestM به این شکل است:

1.ابتدا در خصوص دانلود نرم افزار تست سلامت گوشی اقدام کنید.

عیب یابی گوشی اندروید | رجاتل

2.پس از دانلود و نصب نرم افزار در هنگام اجرای برنامه اجازه های دسترسی را به این برنامه بدهید.

عیب یابی گوشی اندروید | رجاتل

3.پس از قبول کردن اجازه های دسترسی صفحه اولیه برنامه برای شما نمایش داده می شود که چهار گزینه دارد.

عیب یابی گوشی اندروید | رجاتل

گزینه اول Trade-in در بالا سمت راست مواردی مانند دکمه های کنار گوشی، دوربین جلو و عقب، سنسور اثر انگشت، میکروفن، شارژ شدن و بلندگوی گوشی را تست می کند. پس از انجام تست مطابق تصویر زیر خلاصه ای از نتیجه تست را نمایش می دهد

5.گزینه دوم Insurance نام دارد و مواردی مانند میکروفن، بلندگوی مکالمه، وای فای، اسپیکر، دوربین جلو و اسکرین گوشی را چک می کند. (بعضی از موارد تکراری است.)

6مورد بعدی Diagnostics است و به صورت کلی موارد متعددی را ارزیابی می کند و پیشنهاد می شود از آن استفاده کنید. این تست قطعاتی مانند چیپست گوشی را هم تست می کند و به شما امتیاز این تست را می دهد.

امیداورم توانسته باشیم در این مقاله آموزشی عیب یابی گوشی اندروید | رجاتل گوشه ای از مشکلات شما را پوشش  داده باشیم. همچنین شما میتوانید از قسمت چت واتساپ برای خرید گوشی مشاوره رایگان از از پشتیبانی رجاتل دریافت کنید.